Operasjonelle tjenester


Vi optimaliserer, forvalter og videreutvikler ecommerce løsninger som omsetter for flere milliarder årlig. 

Operasjonell optimalisering


Det er en kjent sak at mange bedrifter opplever høy prioritering og godt samarbeid i utviklingsfasen av et prosjekt, men etter lansering av ny nettbutikk så mister man noe av fokuset fra byrået og man føler man står igjen alene. Det var dette vi ønsket å endre når vi etablerte Convert, vi skal være en sparringspartner, i alle faser av samarbeidet. 

Det er ikke plattformen og teknologien alene som gjør dere til vinnere innen digital handel. Det er arbeidet som ligger bak, i kombinasjon med løpende inkrementelle forbedringer som skaper resultater. 

Det er lettere sagt enn gjort, vi erfarer at selv store selskaper har en utfordring med at ecommerce avdelingen deres har for få ressurser internt, utviklingstakten er høy og ansvarsoppgavene mange. 

Vi tilbyr derfor våre kunder tilgang til ecommerce-spesialister som er tilgjengelig både for å løse oppgaver dere ikke kan eller har tid til selv, eller for å øke intern kapasitet i spesielt krevende perioder som høysesong eller ved ferieavvikling.

- Dere reddet bedriften vår!
 

"Etter å ha gått live med ny nettbutikk og feil partner forsvant omsetningen nærmest over natten og like ille, vi fikk ikke tilstrekkelig hjelp fra eksisterende partner. Sparmax var i en kritisk fase med usikre fremtidsutsikter når vi valgte å gi Convert en sjanse! To uker senere hadde vi flyttet Magento nettbutikken til Convert og supportavdelingen deres hadde klart å løse de kritiske feilene vi opplevde. Deretter fulgte et år med tett samarbeid, hvor teamet i Convert jobbet kontinuerlig med optimalisering over hele spekteret, fra brukeropplevelse til generell drift.

Vi fikk også svært verdifull hjelp ved å leie inn en av Converts ecommerce managere som blant annet fikk ansvaret for ukentlig optimalisering, i tillegg til å fungere som ecommerce manager i våre største kampanjeperioder. Resultatet er at Convert har vært med å redde selskapet vårt! I dag er vi tilbake til å sette nye rekorder og drive en svært lønnsom nettbutikk. Vi er svært takknemlige for at teamet i Convert virkelig bryr seg, står på, de kommer med gode råd og vet å levere på de.

Skulle ønske de som vurderer frem og tilbake på valg av partner visste det vi vet om dere og hvor utrolig bra dere presterer for kundene deres. "
 

- Frode Øverå, Daglig leder, Sparmax 

Deres bedrift er unik, det samme er løsningen


Deres strategiske valg, nøye planlagte kundereise og integrerte systemer gjør deres digitale handel unik, derfor må den også ivaretas slik. Alle større selskaper som både har kommersiell suksess og vellykket operasjonell drift har mer enn en nettbutikkplattform å ta vare på.

Enhver moderne ehandel er et eget økosystem av flere lag med tjenester som er avhengige av hverandre for å fungere optimalt. Man har eksempelvis integrert med et ERP for raskere ordrebehandling fra sentrallager, integrert med POS i butikk for Klikk & Hent, implementert ny intern søkemotor og personaliseringstjeneste for å øke brukeropplevelsen. Resultatet er en bedre løsning for dere og deres kunder, men økt kompleksitet stiller også høyere krav til forvaltning av løsningen over tid.  


 

Forvaltning


Vi tar ansvar for applikasjonsforvaltning av samtlige e-commerce og PIM løsninger vi har utviklet sammen med våre kunder. En forvaltningsavtale sikrer at du har en dedikert prosjektleder og et dedikert team fra Convert som kjenner løsningen deres inngående fra utviklingsfasen og som nå vil være ansvarlig for forvaltningen videre. 

Dere har også tilgang på en responsiv supportavdeling som avhengig av nivå på serviceavtale kan ha garantert svartid og håndtering av kritiske henvendelser på under 1t, 24/7-365. Denne avdelingen arbeider dedikert med å besvare brukerspørsmål, avverge potensielle feil, feilretting,  oppgradering av plattform og tilhørende tjenester og sikre at dere har en stabil løsning over tid. 

Vi bruker anerkjente eksterne servertjenester som Amazon AWS, Digital Ocean og Magento Cloud som sikrer høy grad av stabilitet, sikkerhet og skalerbarhet for våre kunder. Vi bruker flere verktøy for monitorering, logging, sikkerhet og diagnostikk som hjelper oss både å avverge potensielle feil og sikre rask avklaring. 


 

Videreutvikling


Når vi lanserer et nytt prosjekt så anser vi oppstarten som en av mange viktig milepæler i det som er et lengre samarbeid med kontinuerlig videreutvikling og optimalisering. 

Prosjektlederen deres vil fortsette å være deres primære kontaktpunkt for alle planlagte utviklingsoppgaver fremover og dere har tilgang på et dedikert tverrfaglig team som blant annet omfatter UX-designer, Løsningsarkitekt, e-commerce rådgivere og utviklere. 

Så hva kan vi hjelpe dere med?

 

  • CRO og salgsoptimering
  • Ecommerce rådgivning
  • Innleie av ecommerce manager
  • Optimalisering av ecommerce plattform
  • Optimalisering av tredjeparter (eks: personalisering og søk)
  • Kurs & opplæring
  • UX-evaluering
  • Applikasjonsforvaltning 
  • Videreutvikling 
  • Support
  • Hosting
     

Vil du vite mer?

Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!

Kontakt Markus

Vi bistår dere med strategisk rådgivning rundt digital handel, teknologi og digital forretningsdrift.

Vi leverer digitale handelsplattformer, PIM & DAM, integrasjoner, søk, personalisering m.m.

Vi leverer tjenester rundt UX-design, CRO, brukerundersøkelser og optimalisering.

Vi hjelper dere med forvaltning av digital handel fra applikasjons- forvaltning og support, til utleie av eCom Manager.